Sommar

Den här tiden på åren skulle jag kunna var uppe dygnet runt. Det är ljust nästan dygnet runt och kvällarna är varma. Tänk om man kunde lagra sömn, så om man inte sov alls en period kunde man ta igen det senare. Det går nu inte. Enligt forskarna går förlorad sömn aldrig att sova igen. Längre än så kommer jag inte i tanken. För även om du inte är lika pigg den mörka tiden är det hundkörartider. Är det någon gång jag skulle behöva vara uppe dygnet runt är det då. Hundträningen slår allt, även den bästa sommardagen. Så i så fall skulle jag sova precis hela semestern så att jag sedan kunde vara uppe flera veckor i sträck i vinter. Det vore förstås synd. För även om hundarnas träning är bäst så vore det ändå tråkigt att missa den här tiden på året. Var årstid har sin charm, klyschan är nog väldigt sann vid närmare eftertanke. 
 
 
I helgen upptäcker jag en ny variant på aklejan. Jag tror att den här färgsättningen är ganska vanlig på aklejor men jag har inte haft dem här på tomten tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0