Mycket har hänt

Ikväll har jag skrivit ut och ordnat bilder från mer än ett halvår tillbaka. Ett digert jobb men det får mig att inse hur snabbt man glömmer. All denna snö som var i vintras. Så mycket så att valparna "drunknade i den. Hur sen våren var.
 
Jag inser också att jag har hunnit gjort mycket i år, trots att det inte känns så. Det har blivit en hel del hundrelaterade aktiviteter.
 
I februari var det slädhundstävlingar Lekvattnet och Ryssjön. Egentligen skulle det varit fler tävlingar men vår dåliga träning gjorde att vi avstod från ett par stycken.
Vi var i Strängsnäs på en SKK-utställning i mars.
I mars hade vi också en fjällsemster i Funäsdalen.
I april åkte vi till Skånedraget och avslutade med SPHKs Vaggerydsutställning.
I maj var det SPHK utställningar. I Ånnaboda och sedan i Piteå där det även var årsmöte för SPHK.
I juni var vi i Tromsö på utställning.
 
Allra finaste Cémbra hann jag med en sista utflykt till Nothamn med. I maj lämnade hon mig bara ett par veckor efter vår utflykt. Det är tungt att se de sista bilder de sista dagarna. Samtidigt inser jag när jag ser de tidigare bilder hur pigg hon var nästan ända fram till slutet. Det finns så många bilder där hon rusar fram och leker med valparna. Tittar jag på bilderna inser jag hur fin hon var och hur välbehållen hon var. Det går inte att ana att det är en hund som nästan är 13 år som rusar fram tillsammans med valparna.
 
Så det har blivit en del bildjobb ikväll. Alla bilder hann jag inte skriva ut. Pappret hann ta slut. Det blir att beställa nytt på nätet. Där är det betydligt billigare än om du köper det ute i butik.
 
 
Ett album med lite bilder från då det ännu var vinter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0