Hallå någon där?

 
Vovvarna upptäcker att det bor någon i en gammal murken stubbe i hundrasthagen.
 
 
 
Helt klart är det någon där.
 
 
 
Till och med Ib lockas dit.
 
 
 
Hallå vem där?
 
 
 
Uppenbarligen är det inte alldeles lätt att lura fram den inneboende.
 
 
 
Till slut lyckas Nea gräva fram en stor och fruktansvärt fet padda. Jag är snabbt där och räddar den arma paddan. Det händer alldeles för ofta att jag hittar förtorkade paddor eller delar av grodor i hundrasthagen. Paddorna vet de smakar illa, men man kan hoppa på dem, det är effektivt. Grodorna däremot måste lite på sina långa ben. Får vovvarna tag i dem så har de inte en chans. Jag gör vad jag kan för att rädda de små stackarna.
 
 
Här är den stackars paddan redan deporterad från sitt stubbhus. Det är så typiskt hundar. Har det en gång funnits något där kanske det finns där igen. Ibland måste jag också ge dem rätt för ibland lyckas de gräva fram något nytt stackars djur. Den här gången var det däremot inte så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0