Aklejorna

Jag tycker verkligen om mina aklejor. Eller mina. De lever sitt eget liv och sprider sig bäst de vill. Jag låter dem växa var de vill för jag tycker de är vackra och blir glad när jag ser dem. Dessutom så verkar de förändra sig lite när de frösår sig så att det blir nya varianter år från år.
 
 
 
 
 
Många fina insekter lockas till de fina blommorna. De är så härligt att bara sitta där och lyssna på hur humlorna surrar kring blommorna.
 
 
Den vackra blå aklejan är en favorit.
 
 
 
De rosa vita med dubbla klockor är också fina.
 
 
 
En nästan enfärgad tror egentligen är samma som ovan.
 
 
En vackar ljusrosa.
 
 
En lite mörkare rosa som nästan går åt lila även den med dubbla klockor.
 
 
 
Här en variant som är ny för i år. Fin är den.
 
 
Den här vackar dubbla växer mitt i min fina buskros, men jag har inte hjärta att flytta den så den får stå kvar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0